tirsdag 22. november 2011

Selvlaget mønsterark, tutorial

Månedens utfordring fra Hjertelaget til Papir i hjertet var å lage sitt eget mønsterark.  (Egentlig var det jeg som laget oppgaven da ;-)) .
Her kommer resultatet av mitt forsøk på å lage eget mønsterark. Sånne ark får forskjellige utseende fra gang til gang.



Akvarellark dusjes med vann, slik at det blir litt vått over det hele



Finn fram de glimmermistene du vil bruke


Spray glimmermist på arket litt vilkårlig. Fargene vil flyte litt sammen etterhvert.


Riv av et stykke plastfilm som er stor nok til å dekke papiret både under og over.


Legg plastfilmen under og over arket, og lag gjerne skrukker på plasten. Noe av fargen vil legge seg i disse skrukkene, og lage mønstre på arket.


Arket tørker litt sakte, men det er verdt å vente på. Om du løfter på filmen innimellom, og arrangerer skrukkene litt annerledes, vil den fargen som er våt legge seg i nye mønstre.


Jeg valgte å lage en boks til snop eller andre småting av arket jeg lagde. Mønsterpapir laget av Glimmermist,  stempel fra Stempelgleder og embossingpulver. Tag laget av mønsterark, bølgepapp, stempel fra Storyteller, embossingpulver filmstripe fra Tim Holtz, charm og blonder.

Jeg håper noen kan bli inspirert til å prøve dette.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar